Flyttat

Sitter äntligen i min kära lägenhet igen efter en månad hemma i skåne och päronen, vilket har varit riktigt skönt, umgås med familjen båtturer med brossan och per, fisketurer med dem samma, och den underbara resan som grädde på moset, känner mig riktigt utvilad och laddad för att hygga mejslen igen och koppla :)

Idag har jag hjälpt bror att flytta, tillsammans med mamma och pappa, En riktigt schysst lya han fått tag i, Vi har flyttat allt från den gamla till den nya, skruvat ihop hans nya IKEA-möbler och lite annat smått och gott. Imorn fortsätter vi med resten av piffandet i den nya lägenheten möbelfirman kommer med soffa och köksmöblemang, surroundsystemet ska hängas upp och lite mer. så det finns nog saker att pyssla med imorn också,

Nu är man lite trött så en dusch och chilla lite sen sover man gott :)

Natti

Snart Slut!

Tisdag idag, och gårdagen las på att återhämta sig från söndagens 100 + mil långa bilfärd, samt att Bearbeta ca 400 bilder från resan vilket tog sin lilla tid, och nu ligger endal av dom på Facebook om någon är intresserad av att kolla.

Dessutom är Semestern snart slut för detta året också, satan vad ett år går snabbt, de är fan skrämmande. och nu börjar Grabbarna snöra på grillorna också. FATTA VAD DET KLIAR I FIGRANA på mig! vill bara ut och köra! men istället blir det jobb en månad sen halta i resten av året:/ men det har ni ju hört ett antal ggr.

Idag blir det chill ska ut och röra lite på fläsket senare, sen resten av veckan blir det att hjälpa bror att flytta till en ny och större lägenhet, och förhoppningsvis avsluta veckan och semestern med min vapendragare Thomas innan vi båda återgår till vardagen på måndag. men det ska bli skönt att börja jobba igen! veta vad man ska göra, och göra något man tycker är roligt och samtidigt för betalt :)

Over And Out

Puss

Pizzaland

Här va det livat ser jag *not*. men men skit i det, om det nu fortfarande är någon som läser här, hade jag tänkt berätta lite om min underbara semester i Pizzans Land. Det började med en förhållandevis kort bilresa på 2 h ner till trelleborg för att ta färjan till rostock på 6h, båten va skabbig och verkligen ingen höjdare, dock gjorde ju vädret det lite gemytligare med strålande solsken på soldeck så där satt man ju ett par timmar iaf och njöt av den första solen på resan.

Väl i rostock så stannade vi på en lite vätske kontroll, och då menar jag vuxendricka, där inhandlades veckans alkoholintag, dvs Captain Morgan och öl för min del, stoppet innefattade även lite matintag innan resan fortsatte mot vår fösta övernattning i leipzig och Etap Hotel.

En god nattsömn och lite hotelfrukost så var man redo för nästa etap på nedvägen och detta skulle vara till den mäktiga Lago Di Garda (Gardasjön på svenska) i Norra Italien vilket inte blev så lyckat av deverse orsaker bla okunskap om vår kära GPS och lite osuntförnuft i vägvalen, så vi hamdade på en serpentinväg som va smalare än bilen nästan som ledde oss upp på Monte baldo, vilket man fick höra ett X antal ggr på vägen upp av Kärringen i GPS :P väl uppe på 1500 meters höjd blev en kille vid namn Pontus Brandett Akut nödig av den 2:a sorten även kallat "Det Stora", Så ja Jag sket på 1500 meters höjd vilket jag är lite stolt över faktiskt :)

Efter många om och men tog vi oss ner igen till byn neranför monte baldo som heter Mori för att inta lite Mat och tanka, tiden rann i väg och vi va tvungen att ge upp lago Di Garda för denna gången (trodde vi) eftern vå första Itelienska Pizza i Mori och en av dom trevligaste servitörerna jag träffat på fick vi en plats att sova på även denna natt. vilket va behövligt för jag va bokstavligtalat SKIT rädd där uppe i berget. Dag 3 och sista etapen mot slutmålet skulle mötas efter en frukost på hotelet, efter lite övervägning så bestämde vi oss för att skita i gardasjön och dra rätt ner, men efter att jag ramlat över en karta och hittat en lämplig väg till norra delen av sjön, tog vi beslutet att ta oss dit. Och det skulle jag inte viljat missa för allt i världen nästan. SÅ MÄKTIGT, Går inte beskriva med ord, ni får kolla på min facebook när jag lagt in alla 400 bilder i datorn:P Väl ner i Umbertide som stället hette njöt vi av 35-40 graders värme vid en pool, en utsikt som inte är av denna värld, god mat, 27-29 grader i Adriatiska havet, en medeltidastad och fantasktisk sällskap! Så mycket Italien det bara kan bli!!! Jag kommer sakna detta Land och denna vecka! FANTASTISKT!

Hemvägen blev det en övernattning och en lite annan väg, dock åkte även denna gång över det mäktiga BrennerPasset i Österrike. även detta hur vackert som helst! Sista stoppet blev i Puttgarden (tyskland) för att inhandla dricka. det blev lite av varje, CM bacardi, och osv,

Nu är man hemma i svedala igen och det är faktiskt lite skönt.

Jag vill Tacka alla som man träffat på under denna resan framförallt Totta som kom med iden och fixade boendet. Pappa,Stefan Och brossan som Navigerade och tog oss ner till Italien och hem igen, Mamma för att hon är bäst och gjorde resan lite rolig med sina snurriga uttalanden och sist men inte mist (dock Yngst) Matilda och Kajsa som var trevligt sällskap hela vägen:)

Tack för en Underbar semester! hoppas alla ni andra har haft det lika underbart som jag, (om inte! åk till Italien)

Puss hej

Italien!!!

Ja jag är vid liv i alldra högsta grad! har bara inte prioreterat bloggande direkt, har varit annat som varit kuligare,

En semestervecka har gått och på den har jag gjort en massa roliga grejjer. Åkt vattenskidor, ring, druckit Öl, Fiskat och piskat både grannen och brorsan i tennis. Varit i växjö och gjort av med pengar på en Canon Eos 1000D och varit och hälsat på min morbror på hans gård.

Men det bästa ligger Precis framför fötterna på Mig, Bror Mamma, Pappa, Totta, Stefan, Matilda och sist och kanske minst också Kajsa (Ett litet skämt det där om kajsa :) ) Ska nämligen Åka till Italien Imorgon, Bila ner till Umbrien och umbertide.
 som ligger nästan mitt i Italien. Åka båt imorn sen blir det stopp i Tyskland för övernattning, vidare ner till Italien genom österrike och stoppa för en ny övernattning vid Gardasjön i Italien. Därefter ska vi köra sista biten till vå stuga där vi ska befinna oss i en vecka:D

ska bli underbart att komma ifrån svergie lite och se sig omkring i Världen en aning, för när man kommer hem så hinner jag iprincip bara komma in i jobbandet innan det är dags för att skära lite i mitt knä och den långa och tuffa vägen tillbaka ut på isen igen!

Men JAG SKA KLARA det!

Detta är det sista ni läser från mig innan Jag blir Grillad av Italiens solstrolar

Puss Hej och ha det så kul i Gråa sverige!!!

Första riktiga semesterdagen!

Idag är den första semesterdagen, men det har inte hänt så mycket roligt idag så jag skriver lite om helgen istället :)

Fredag blev det breanäs med mor, såå jävla gött i vattnet va det, sjukt skönt!

Lördagen hände det lite mer. Brossan och jag drog upp båten till växjö tidigt på morgonen, närmare bestämt toftasjön.
Där mötte vi upp Dennis Therese hedström och dennis flickvän med polare, körde vattenskidor och wakeboard. Brossan va så klart bäst som vanligt (börjar bli lite trött på det nu... Not :D han brilljerar) den va det ju självklart jag dårå ;) och som överaskande 3:a blir lillasyster Hedström vid namn Therese som slog sin bror med hästlängder :P dagens stjärna gick till syster Hedström!
Efter båtturen blev det tältbygge till kvällens festligheter dom redan nämda vattenskidåkarna plus lite andra folk skulle ha en nice grillfest på campus vilket blev jävligt lyckat förutom vädret dock, Jav avlägsnade mig ett tag för att umgås lite med Johanna och Peppe och någon Sofi??? men vi hamnade tillslut på grillfesten igen vilket blev jävligt lyckat tycker jag :D

Tack Alla medverkande och Dennis som styrde upp hela klaset,

Dessverre va det någon/ några som inte tyckte vi skulle ha så roligt, så dom straffade oss med att slänga ner vårt kära partytält i Världens Äckligaste damm, så Jävla onödigt!!! man blir bara så trött på folk som är avundsjuka på andra för att dom inte kan hitta på något kul själva och måste förstöra för andra!
Så söndagsförmiddagen gick ut på att plocka upp 12 kvm tält ur en damm vilket inte va det lättaste!
Dock efter det så blev det vila i alvesta och kolla på när Roger Federer blev Historisk i Wimbeldon finalen med Andy Roddick i den längsta Finalen genom tiderna!

På kvällen blev det Transformers 2 De besegrades Hämd vilken Jag tyckte ägde ren och skär action :D Me Like

Nu har jag nog skrivit tillräckligt

Puss hej på er

SEMESTER!!!

Nu är den här! den 4 veckor långa och efterlängtade Semestern med stort S. Och alla som läser detta skräp vet att en av dessa skal spenderas i Italien vilket kommer bli Underbart!!! Med sol bad och massa annat kul :D

Dom andra 3 veckorna är oplanerade vilket gör mig öppen för förslag på sysselsättning :) bara slå en plingeling om det händer något kul!
 det kuliga börjar redan på Lördag med grillfest med min kära vän Johanna och diverse andra :D

Dagen till ära ska väl firas med en Kall kanske? Ja varför inte!

Nehe nu har jag inte tid att sitta här längre, har ju en semester att njuta av :D

Puss och kram på er alla :D