Du Äger!

Torsdag idag, Och sista dagen på Heltidssjukskrivningen :) Riktigt skönt att få börja arbeta och veta vad man ska göra om dagarna. frågan är bara vad man ska göra av sista dagen. Jag vet att jag ska på Healing ikväll, ska bli häftigt och testa det. Hoppas på att få lite svar på det ena och andra :) men vi får se vad han hittar för något konstigt i mig :)

Veckan har varit riktigt bra än så länge :) träning, mm i måndags, i tisdags kom mamma och pappa på besök och hjälpte med att möblera om min lya, och jag blev väldigt nöjd med uppfrächningen :) och efter det blev det en shoppingtur hittade en T-Shirt och en skjorta på MQ, och på intersport råkade vi springa över en Peak Precformence jacka storlek M kostar 6800 nypris, det va den sista dom hade kvar och halva priset :) Jag tog den direkt, det är inte varje dag man springer på en Peak jacka i rätt storlek och för halva priset, så det va inte mkt att tveka på :) Igår blev det träning igen, vid halv 5 blev det att rulla hemmåt för att hämta fassan och fortsätta till Tyringe för toppmöte i 2:an mella Alvesta och tabell 1:an Tyringe. Bror i kassen gjorde en riktigt bra match men många kvalifecerade räddningar, tyvärr blev det torsk med 3-0 ändå. Men han gjorde vad kan kunde.

Jag har börjat läsa en bok, som alla borde läsa speciellt några i min närhet den heter som titeln på detta inlägg. Du Äger av Mia Törnblom, den handlar om självkänsla och själförtroende och hur man ska lära sig att tänka positivt, och inte bara det utan att lära sig tänka positivt på rätt sätt, lära sig att våga lita på sig själv, och även att inte vakla mellan dina egna värderingar och andras utan våga vara dig själv och stå för det, Jävligt bra bok! Läs den!

Själförtroende är att våga göra saker som man inte trodde man kunde, självkännsla är att känna sig duktigt och härlig medans man gör det oavsett vad man gör, vad är meningen med att bestiga Mount everrest om man inte är glad och lycklig medans man gör det? då är det kanske bättre att sotera post på postverket, och känna sig glad och lycklig för att man gör det bra? Glöm inte DU Äger!
Självkännsla är som själens kondition tränar du inte så blir det tungt! Kämpa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0